Податкова інформує №75
опубліковано 05 травня 2023 року о 16:24

Представники ДПС та Ради бізнес-омбудсмена обговорили

питання податкової сфери

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/674348.html повідомила про наступне.

Напрями співпраці, а також актуальні питання оподаткування розглянули представники ДПС та Ради бізнес-омбудсмена під час робочої зустрічі.

Як відзначила в. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко, взаємодія Служби та Ради бізнес-омбудсмена є ефективною та результативною, адже дозволяє швидко та оперативно врегульовувати проблемні питання бізнесу.

«Не тільки Україна змінилася, змінився весь світ. Ми постали перед викликами, які вимагають нових концептуальних підходів та рішень. Ми маємо підтримати роботу чесного бізнесу і забезпечити наповнення бюджету», – відзначила Тетяна Кірієнко.

Також під час зустрічі учасники обговорили питання зупинення реєстрації податкових накладних, виконання ДПС судових рішень. Зокрема, вони наголосили, що у цьому напрямі робота значно покращилася, а кількість скарг з боку платників суттєво скоротилася.

Представники податкової також поінформували про удосконалення механізму надання послуг платникам. За словами в. о. Голови ДПС, наразі Служба проводить подальшу діджиталізацію послуг та сервісів, реалізацію нових проєктів з податкового адміністрування з урахуванням рекомендацій міжнародних партнерів. Зокрема, вже удосконалено роботу Контакт-центру ДПС, запроваджено нові функції, які значно збільшують можливості для обробки запитів платників податків.

У свою чергу представники РБО відзначили ефективність роботи спільних експертних груп з ДПС, завдяки яким вдалося знайти оптимальні рішення з багатьох актуальних питань.


Відновлення діяльності на деокупованих територіях та підтримка

бізнесу – у фокусі уваги керівництва ДПС

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673819.html повідомила про наступне.

27 квітня 2023 року в. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко з робочим візитом відвідала Херсонщину. Як відзначила керівник Служби, після звільнення від окупації та важких втрат у регіоні поступово відновлюється підприємницька діяльність.

«Наше головне завдання на сьогодні – злагоджена робота податкової служби. Спільно маємо працювати над відновленням регіону. ДПС постійно тримає вектор на поліпшення якості та умов надання послуг платникам в умовах дії воєнного стану, зокрема, на деокупованих територіях України. Дякую всім платникам Херсонщини, які навіть у складних умовах продовжували працювати та сплачувати такі необхідні для нашої країни кошти до бюджету», – зазначила Тетяна Кірієнко.

Вона також акцентувала увагу на важливості співпраці податкової служби Херсонщини та органів місцевого самоврядування, що є запорукою успішного відновлення регіону. Очільниця ДПС також подякувала податківцям Херсонщини за витримку та готовність працювати.

Під час візиту було поновлено роботу Центру обслуговування платників Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Це дозволить платникам швидко та зручно отримувати консультації з питань використання електронних сервісів, питань податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, а саме: як подати або отримати документи та інші послуги через електронний кабінет, під’єднатися до чатботу infoTAX, де є можливість отримати свої дані онлайн.

Для безпеки платників та відвідувачів ЦОП обслуговування здійснюється з певними обмеженнями, тому перед плануванням відвідування радимо заздалегідь телефонувати за номером «гарячої лінії» 0953228412.

Звертаємо увагу, що в умовах дії воєнного стану найбільш зручною та безпечною залишається можливість отримання послуг дистанційно, використовуючи електронні сервіси ДПС та Електронний кабінет.


Представники ДПС взяли участь у семінарі з питань практичних аспектів міжнародного обміну податковою інформацією

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673689.html повідомила про наступне.

Співробітництво між податковими органами різних країн шляхом обміну інформацією стало темою семінару «Практичні аспекти обміну податковою інформацією (EOIR, SEOI, AEOI)», в якому взяли участь представники Державної податкової служби та Міністерства фінансів України.

Обмін інформацією між податковими органами посилює співпрацю між країнами у боротьбі з ухиленням від сплати податків і виведенням коштів за кордон, сприяє розвитку аналітичної спроможності податкових органів та розширеному доступу до інформації, зміцнює податковий комплаєнс, забезпечуючи однакове ставлення до всіх платників податків і відповідальність за порушення норм податкового права.

Іван Антонов, міжнародний експерт Проєкту EU4PFM, розповів про особливості побудови процесів у податковій адміністрації Болгарії у сфері обміну податковою інформацією за запитом (EOIR), їх автоматизацію, а також продемонстрував функціонування наявних ІТ-рішень на практиці.

Також експерт презентував практику зберігання інформації, отриманої в рамках обміну за запитом та автоматичного обміну податковою інформацією, забезпечення конфіденційності та особливості використання отриманих даних.

Під час заходу учасники обговорили подальші кроки компетентного органу після підписання Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (CRS MCAA).

Презентація практичного досвіду однієї з країн ЄС сприятиме вдосконаленню наявних процесів обміну інформацією за запитом та якісній побудові нових, пов’язаних із запровадженням автоматичного обміну податковою інформацією про фінансові рахунки, зокрема, як країни – майбутнього члена ЄС.


Відкриття центру обслуговування платників податків при Синельниківській ДПІ. Взаємодія з органами місцевого самоврядування

З метою забезпечення зручних та доступних умов для отримання послуг і сервісів громадянами, самозайнятими та юридичними особами, підвищення ефективності та оптимізації умов роботи в Головному управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) при тридцяти двох державних податкових інспекціях (далі – ДПІ) створені центри обслуговування платників (далі – ЦОП), окрім Синельниківської ДПІ.

Відсьогодні для надання якісних та комфортних послуг платникам податків також й у приміщенні Синельниківської ДПІ запрацював ЦОП.

У церемонії відкриття ЦОПу взяли участь очільниця податкової служби Дніпропетровщини Федаш Наталя, заступник начальника ГУ ДПС Леонов Валерій та керівники структурних підрозділів ГУ ДПС.

Посадовці поспілкувались з колективом податківців нового ЦОПу. Федаш Наталя цікавилась умовами роботи. Переглянула робочі місця для проведення тренінгів щодо користування Електронним кабінетом.

Керівництво податкової служби області ознайомилось з інформаційними стендами, які оформлені для відвідувачів, зразками заповнення звітності для платників податків.

Під час візиту до регіону відбулась зустріч Федаш Наталі з головою Синельниківської районної військової адміністрації Назарчук Світланою та головою Синельниківської міської територіальної громади Зражевським Дмитром. Обговорювали актуальні питання співробітництва, зокрема, стосовно порядку розрахунку мінімального податкового зобов’язання платниками податків, погашення податкового боргу та легалізації ринку праці. Зустріч пройшла у форматі конструктивного та динамічного діалогу.

Взаємодія податкової служби з органами влади на місцях – запорука ефективної співпраці. Комунікації керівництва ГУ ДПС з представниками органів місцевого самоврядування під час робочих виїздів здійснюється на постійній основі.


Податківці Дніпропетровщини пригостили військовослужбовців

Відчуття родинного затишку, миру і злагоди є дуже важливим для людини. Особливо нині! Війна. Вона увірвалась у наше мирне життя, повномасштабно змінила долі більшості з нас: відірвала від дому, родини, звичних справ.

Наші мужні захисники і захисниці здійснюють неймовірне – успішно протистоять ворожій навалі. І їм, знаходячись так далеко від рідного дому, надзвичайно важливо відчувати нашу увагу і турботу.

Саме з такими думками податківці Дніпропетровщини продовжують започатковану торік ініціативу з підтримки військовослужбовців. Ми прагнемо, щоб наші оборонці відчували, що про них не забувають і чекають вдома живими та здоровими.

Теплі слова і зроблені з душею вироби передав колектив податківців на чолі з керівницею податкової служби області Федаш Наталею на передову захисникам.

«Низький уклін Вам за Вашу відвагу, хоробрість та витримку. Ви – наші герої! Ми прагнемо, щоб Ви завжди відчували нашу постійну підтримку та піклування. І сьогодні ми завітали до Вас, щоб разом з теплом та любов’ю наших сердець трішечки порадувати Вас смачненьким. Головне – будьте живі та здорові! Нехай ангели-охоронці завжди будуть Вашими захисниками та помічниками!», – зазначила очільниця податкової служби Дніпропетровщини.

Слава Україні!

Героям слава!


Проведено зустріч з фізичною особою з питань особливостей провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами

За зверненням фізичної особи на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) у форматі онлайн проведено зустріч з питань особливостей провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами.

У заході прийняли участь заступник начальника ГУ ДПС Валерій Леонов, начальник управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС Манушак Осипова, начальник Правобережної ДПІ ГУ ДПС Ковальчук Віктор, старший державний інспектор Правобережної ДПІ ГУ ДПС Іванущенко Марина та фізична особа.

Під час заходу особливу увагу приділено питанням порядку включення благодійників – фізичних осіб до Реєстру волонтерів, а саме: реєстрація, оподаткування, витрати та їх документальне підтвердження, звітність.

«У разі відсутності підстав для повернення документів на доопрацювання орган ДПС зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня отримання Заяви включити таку фізичну особу – благодійника до Реєстру волонтерів», - зазначила Іванущенко Марина.

На завершення зустрічі платник подякував за надану змістовну інформацію.


Податківці Дніпропетровщини взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції

У рамках проведення Міжнародної науково-практичної конференції «Цифрове суспільство: управління, фінанси та соціум» нещодавно, фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) зустрілись в онлайн форматі з представниками банківської сфери, наукових установ та організацій, у тому числі міжнародного рівня.

Від ГУ ДПС участь приймали заступник начальника податкової служби області Леонов Валерій та фахівці управлінь: інформаційної взаємодії та економічного аналізу.

Згідно з регламентом тематичним напрямом обговорення були питання цифрових технологій у сфері фінансів, обліку, аудиту та оподаткування.

Податківці розповіли про новий порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148.

Леонов Валерій зазначив, що податкова служба Дніпропетровщини завжди відкрита до діалогу з бізнесом та громадськістю. Це дає можливість обмінятися думками та найкращими практиками у сфері оподаткування.


В ДПІ у м. Покрові відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Нещодавно за участі начальника ДПІ у м. Покрові Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ДПІ у м. Покрові) Олександра Желудкова відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Переваги використання легальної праці».

Детально розповів про переваги використання легальної праці для роботодавців. Нагадав, які переваги використання легальної праці:

- вкладення коштів у трудовий ресурс, проведення навчання, підвищення кваліфікації своїх працівників обов’язково вплине на якість виробничого процесу;

- це можливість встановити матеріальну відповідальність працівника при прийнятті його на роботу, яка передбачає обслуговування грошових, товарно-матеріальних цінностей;

- підпорядкування працівників правилам трудового розпорядку, чітка регламентація прав і обов’язків працівника – це трудова дисципліна, зменшення ризиків безкарності працівника, який заподіяв шкоду підприємству при виконанні трудових обов’язків;

- можливість у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси із покладенням на винних осіб обов’язку відшкодування втрат та матеріальних збитків;

- можливість скористатися механізмом відшкодування державою витрат роботодавця по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за кожного офіційно працевлаштованого працівника;

- легальні працівники, налагоджена робота всіх учасників трудового процесу – це позитивний імідж і закріплення за таким роботодавцем репутації надійного партнера.


Зустріч з платниками податків у Марганецькій ДПІ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.

В приміщенні ЦОП Марганецької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Марганецька ДПІ) була проведена зустріч старшого державного інспектора Марганецької ДПІ Валентини Плахотнік з платниками податків на тему «Основні зміни в законодавстві. Дотримання вимог трудового законодавства. Антикорупційний сервіс ДПС України «Пульс».

Фахівець проінформувала присутніх про зміни в порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» при сплаті податків та зборів до бюджету.

Окремо на зустрічі були надані роз’яснення щодо дотримання вимог трудового законодавства, роботи антикорупційного сервісу «Пульс» ДПС України.

Під час зустрічі учасники отримали відповіді на запитання та друковану продукцію зазначеної тематики.


Дніпропетровщина у квітні поточного року до бюджетів усіх

рівнів (без урахування єдиного внеску) спрямувала понад 5,8 млрд гривень

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) інформує, що у квітні 2023 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок)) від платників Дніпропетровщини склав понад 5,8 млрд грн, що на понад 1,9 млрд грн, або на 50,0 відс., більше ніж за відповідний період 2022 року.

До державного бюджету протягом квітня 2023 року надійшло понад 2,1 млрд грн, що майже на 812 млн грн більше ніж за відповідний період 2022 року. Темп росту надходжень складає 160,9 відсотків.

Місцеві бюджети у квітні 2023 року отримали понад 3,6 млрд грн, що на понад 1,1 млрд грн більше ніж за відповідний період 2022 року. Темп росту надходжень складає 144,2 відсотки.

Єдиного внеску по ГУ ДПС у квітні 2023 року надійшло понад 2,5 млрд грн, що на 529,5 млн грн, або на 26,5 відс., більше ніж за відповідний період 2022 року.

Крім того, протягом січня – квітня 2023 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску) склав понад 22,5 млрд грн, що на понад 1,4 млрд грн, або на 6,9 відс., більше ніж за підсумками відповідного періоду 2022 року.

Єдиного внеску по ГУ ДПС у січні – квітні 2023 року надійшло майже 9,6 млрд грн, що на понад 2,4 млрд грн, або на 34,0 відсотки, більше ніж за підсумками відповідного періоду 2022 року.


ДПС демонструє успішність концентрації напрямів ТЦ, оподаткування нерезидентів, КІК, пасивних доходів в єдиний ефективний інструмент контролю за правилами міжнародного оподаткування

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673554.html повідомила про наступне.

ДПС долучилася до Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції на тему: «Синергетичні драйвери розвитку обліку, податкового аудиту та бізнес-аналітики», що організована на базі Державного податкового університету.

Ця конференція є важливим заходом для фахівців-практиків, фінансових експертів, науковців, державних службовців та інших спеціалістів, які займаються питаннями обліку, контролю та аналізу.

У рамках конференції ДПС представила доповідь і вкотре продемонструвала успішність та ефективність об’єднання в одному підрозділі функцій податкового контролю за такими напрямами діяльності, як трансфертне ціноутворення, виплата пасивних доходів, діяльність нерезидентів та контрольованих іноземних компаній, що, в свою чергу, відповідає передовим світовим практикам та підтверджує готовність України до євроінтеграції.

Такі івенти для ДПС – додаткова нагода поглибити знання з найновіших тенденцій та практичних інструментів, знайти нові ідеї та підходи для вдосконалення власної діяльності.

Пишаємося можливістю бути учасниками цієї конференції та сподіваємося на участь у подальших спільних заходах.


У січні – квітні 2023 року до зведеного бюджету надійшло 337,9 млрд гривень

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673551.html повідомила про наступне.

Платники продовжують підтримувати економіку України, сумлінно сплачуючи до бюджету податки. Завдяки їх активній громадянській позиції держава стабільно отримує кошти для забезпечення Збройних Сил України та соціальних виплат.

Так, у січні – квітні 2023 року надходження (сальдо) до зведеного бюджету по платежах, що контролюються ДПС, становлять 337,9 млрд грн. До державного бюджету надійшло 200,6 млрд грн, до місцевих бюджетів – 137,3 млрд гривень.

Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні – квітні 2023 року становили 198 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 100,6 відс., додатково до бюджету надійшло 1,3 млрд грн. При цьому на рахунки платників відшкодовано 51,8 млрд грн ПДВ.

У розрізі податків показники розпису Міністерства фінансів України перевиконано з податку на прибуток підприємств на 27,5 відс. (+8 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) на 26,5 відс. (+6,6 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб на 11,3 відс. (+5,2 млрд грн).

У розрізі основних платежів у січні – квітні 2023 року приріст порівняно з відповідним періодом минулого року становить з акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – у 2 рази (+15,9 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 23 відс. (+9,5 млрд грн).

Місцеві бюджети у січні – квітні 2023 року отримали 137,3 млрд грн, що на 27 млрд грн, або на 24,5 відс. більше ніж у січні – квітні 2022 року.

У квітні 2023 року надходження (сальдо) до зведеного бюджету по платежах, що контролюються ДПС, становлять 84,7 млрд грн. До державного бюджету надійшло 48,4 млрд грн, до місцевих бюджетів – 36,3 млрд гривень.

Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у квітні 2023 року становили 47,6 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 106,9 відс., додатково до бюджету надійшло 3,1 млрд грн. Платникам на рахунки відшкодовано 11,4 млрд грн ПДВ.

У повному обсязі виконано показники розпису Міністерства фінансів України з акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 132,7 відс. (+2,4 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 114 відс. (+1,6 млрд грн), з податку на прибуток підприємства – 155,9 відс. (+0,8 млрд грн), з податку на додану вартість з урахуванням бюджетного відшкодування – 102 відс. (+0,3 млрд грн).

У розрізі основних платежів у квітні 2023 року приріст порівняно з квітнем 2022 року становить з акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 3,7 млрд грн (+61 відс.), з податку та збору на доходи фізичних осіб – 3,7 млрд грн (+38,1 відс.).

Місцеві бюджети у квітні 2023 року отримали 36,3 млрд грн, що на 11,3 млрд грн, або на 45 відс. більше ніж у квітні 2022 року.

Дякуємо платникам за фінансову підтримку держави у складний воєнний час!


Фахівцями підрозділу податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 626 перевірок

У січні – квітні 2023 року фахівцями підрозділу податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 626 перевірок.

За результатами контрольно – перевірочних заходів з платниками податків узгоджено 209,5 млн грн донарахованих сум.

Звертаємо увагу платників, що дотримання норм податкового законодавства запобігає штрафним санкціям!


«Онлайн-навчання» для платників

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/671761.html повідомила про наступне.

На вебпорталі ДПС розпочав роботу розділ «Онлайн-навчання».

У фокусі – інформаційні потреби платників податків.

Тут ви отримаєте:

- корисну інформацію з податкової тематики;

- навички заповнення податкової звітності;

- розуміння оптимальних механізмів сплати податків.

Функціонування «Онлайн-навчання» є інструментом для підвищення комфортності платників при виконанні податкових обов’язків та рівня добровільної сплати податків.

Структура навчального розділу мобільна та сфокусована на потребах платників податків.

Використовуйте розділ «Онлайн-навчання» за посиланням:

https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.

Користуйтесь, пропонуйте – реалізуємо!


Шановні платники! Комунікаційна податкова платформа працює!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.

Податкова служба продовжує політику відкритості та прозорості у своїй діяльності та використовує результативні формати співпраці з платниками.

Задля якісної та оперативної комунікації з бізнес-спільнотою і громадськістю у Дніпропетровській області працює Комунікаційна податкова платформа. Ця платформа активізує співпрацю державного органу з платниками.

Комунікатори – фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), які координують роботу Комунікаційної податкової платформи регіону, забезпечують ефективний зворотній зв’язок між платниками і податковою службою області.

Нагадуємо, що на базі ГУ ДПС створена електронна скринька Комунікаційної податкової платформи за адресою dp.ikc@tax.gov.ua.

На цю скриньку представники бізнесу та громадськості можуть звернутись до ГУ ДПС з нагальними питаннями стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, а також з пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою.

У зверненнях платники в обов’язковому порядку зазначають інформацію (номер телефону для контакту, e-mail тощо) для зворотнього зв’язку – надання відповідей або інформації про проведення запланованого заходу.

За результатами розгляду таких звернень, за потребою заявників, ГУ ДПС плануються комунікації з платниками у різних форматах (зустрічі, засідання «круглих столів», семінари тощо), у тому числі і в режимі онлайн.

Податкова служба зацікавлена в інформаційних контактах з бізнес-спільнотою та громадськістю. Саме тому такий інструмент взаємодії, як Комунікаційна податкова платформа, надає змогу платникам податків оперативно вирішувати актуальні питання у діалозі з податківцями.


Увага! З 01.07.2023 у реквізиті «Призначення платежу» заповнюємо

тільки два обов’язкових поля!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу платників, що з метою спрощення процедури заповнення платниками платіжної інструкції Міністерством фінансів України затверджено наказ від 22.03.2023 № 148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 528/39584 (далі – Наказ № 148), який набрав чинності з 01.04.2023.

Наказом № 148 передбачено, що платники під час сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску з 01 липня 2023 року використовують виключно структурований формат реквізиту «Призначення платежу», який включає заповнення тільки двох обов’язкових полів, а саме «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».

Отже, платники податків з 01.07.2023 поле «Призначення платежу» заповнюють тільки за прикладами, наведеними у Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженому Наказом № 148.


Задекларована праця допомагає розвивати бізнес

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/674324.html повідомила про наступне.

Обов’язок забезпечити гідні умови праці – у ваших інтересах. Адже ви уникаєте витрат та збитків через можливі зупинки виробництва, тривалу відсутність працівника на роботі, компенсації на лікування й реабілітацію, а також навчання нових працівників. Враховуйте й непрямі витрати: шкоду для репутації у разі нещасних випадків, зниження мотивації працівників, плинність кадрів.


«Складання і заповнення таблиці 2 Додатка 5 до декларації з податку на додану вартість» – відеоролик від ДПС

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/672711.html повідомила про наступне.

Для зручності та допомоги платникам податків при складанні звітності Державна податкова служба України розробила відеоролик «Складання і заповнення таблиці 2 Додатка 5 до декларації з податку на додану вартість».

У відеоролику надано роз'яснення щодо декларування пільгових операцій (зокрема, послуг охорони здоров'я), їх відображення в декларації, в додатку 5 та наведено покрокове заповнення таблиці 2 додатку.

Також на прикладі окремих платників акцентовано увагу на найбільш поширені помилки у заповненні Додатка 5.

Переглянути відеоролик можна тут.


Сплата податків через Електронний кабінет

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673105.html повідомила про наступне.

Потрібно сплатити податки?

Зроби це швидко, не виходячи з дому.

Платник податків (фізична особа) в особистому кабінеті може сплатити податок, скориставшись однією із запропонованих платіжних систем.

Для сплати через Електронний кабінет

- у меню «Стан розрахунків з бюджетом»

- обрати податок (платіж),

- сканувати QR-код,

- підтвердити операцію

або

- обрати одну із платіжних систем,

- вказати реквізити платіжної карти,

- підтвердити операцію.

Платіжне доручення автоматично заповнюється на підставі облікових даних платника та відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.

Презентаційні матеріали щодо сплати податків платником податків (фізичною особою) в Електронному кабінеті можна переглянути тут.


Представники ДПС взяли участь у тренінгу з питань стягнення податкового боргу

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673152.html повідомила про наступне.

Представники ДПС за сприяння Міністерства фінансів України взяли участь у тренінгу щодо інтенсивної програми нарощування потенціалу з питань стягнення податкового боргу, організованому у рамках виконання Робочого плану на 2022 – 2023 роки Міністерством фінансів (Казначейства) США (Офіс технічної допомоги).

Метою заходу стало підвищення кваліфікації працівників, які здійснюють контроль за стягненням податкового боргу (стримування зростання недотримання законодавства та допомога платникам податків впоратися з тиском, які спричиняють кризи). Тренінгами охоплено як концептуальні презентації, так і практичні кейси.

Для досягнення визначеної мети досліджується досвід податкових органів інших країн, які пережили масштабні кризи. Крім того, розглядаються опубліковані ідеї наукових кіл та міжнародних організацій, включаючи МВФ, Світовий банк та ЄС.

Важливо зазначити, що Офісом технічної допомоги також запропоновано розробити загальну концепцію діяльності (CONOPS), яка визначить бажаний майбутній стан управління податковим боргом ДПС.

Для ДПС є вкрай важливою співпраця з Офісом технічної допомоги, оскільки її діяльність у сфері оподаткування зосереджена, в тому числі, і навколо таких напрямів як розробка рекомендацій по роботі з податковим боргом, особливо його стягнення.


До уваги платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673238.html повідомила про наступне.

Наказом Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 55, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.03.2023 за № 480/39536 (далі – наказ № 55), вносяться зміни до наказу Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14.12.2020 за № 1241/35524.

Наказом № 55 удосконалюються форми документів, необхідних для функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП СЕ), та вносяться деякі зміни до порядку їх заповнення, якими передбачено:

замінити посилання на Класифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-97 «код за КОАТУУ» посиланням на Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290 «код територій»;

доповнити акцизну накладну форми «П», розрахунок коригування акцизної накладної форми «П», заявку на поповнення (коригування) залишку пального новою ознакою щодо умови оподаткування – ввезені на митну територію України або вироблені в Україні важкі дистиляти та біодизель, які оподатковуються на умовах, встановлених пунктом 44 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якщо замовником такого пального згідно з умовами договору є Міністерство оборони України;

доповнити акцизну накладну форми «П» двома новими напрямами використання пального – проведення суб’єктами літакобудування технологічних випробувань виготовлених авіаційних двигунів (уточнення напряму використання пального для суб’єктів літакобудування) та реалізація важких дистилятів та біодизелю відповідно до пункту 44 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу Міністерству оборони України;

в акцизних накладних форми «П» та форми «С», складених до акцизної накладної, показники якої відмінено розрахунком коригування, крім реєстраційного номера реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних першого примірника такої накладної, показники якої відмінено, зазначати також дату її складання;

відобразити зазначені зміни до форм акцизних накладних, розрахунку коригування акцизних накладних форми «П», заявки на поповнення (коригування) залишку пального у Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового (далі – Порядок);

уточнити норми Порядку заповнення форм документів, необхідних для функціонування СЕАРП СЕ, у частині зазначення номера реєстрації транспортних засобів, які є акцизними складами пересувними і здійснюють перевезення пального/спирту етилового, а саме: причепа/напівпричепа як акцизного складу пересувного, з якого/на який пальне/спирт етиловий відвантажується (відпускається)/відвантажується (отримується).

Наказ № 55 набирає чинності через 90 днів з дня його офіційного опублікування, а саме: з 05.07.2023.


Задекларована праця допомагає розвивати бізнес

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673303.html повідомила про наступне.

Маєте власний бізнес? Укладаючи трудові договори з працівниками, ви отримуєте безліч переваг: імідж соціально відповідальної компанії чи підприємця, можливість залучати інвестиції та кращих фахівців, виходити на нові ринки та чесно конкурувати за якістю послуг і ціною.

Задекларовані працівники задоволені та мотивовані. Вони працюють краще, рідше змінюють роботу, більш ініціативні, ніж незадекларовані працівники.


Щодо амортизації у податковому обліку основних засобів, які знаходяться на тимчасово окупованій території

Державна податкова служба України нагадує, що з питань бухгалтерського обліку активів, які знаходяться на тимчасово окупованій території держави та над якими втрачено контроль через наслідки російської військової агресії проти України, Міністерством фінансів України надано роз’яснення листом від 10.10.2022 № 41010-06-62/23254, яке розміщено на вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/629143.html).

У своєму роз’ясненні Мінфін зазначає, що для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов’язані проводити інвентаризацію активів і зобов’язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка.

Для дотримання порядку проведення інвентаризації слід керуватися Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, та Порядком подання фінансової звітності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419.

Необоротні активи та запаси, які відображалися в бухгалтерському обліку до введення воєнного стану та які на дату складання фінансової звітності фактично перебувають на тимчасово окупованій території або в районах проведення воєнних (бойових) дій, продовжують обліковуватись у складі активів підприємства.

Одночасно підприємство має оцінити негативний вплив змін в економічному і правовому середовищі та визнати суми втрат від зменшення корисності необоротних активів до моменту настання умов доступу до таких активів, проведення інвентаризації та прийняття відповідно рішення щодо їх списання або відновлення корисності.

При цьому підприємства, які перебувають в районах проведення воєнних (бойових) дій та застосовують для ведення бухгалтерського обліку національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, виявлені в результаті інвентаризації нестачі, втрати або знищення необоротних активів та запасів на підставі належним чином оформлених документів відображають у складі витрат підприємства.

Інформація про відсутність доступу до активів та первинних документів підприємства зазначається у примітках до фінансової звітності.

Порядок розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів у податковому обліку для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств встановлено пунктом 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Розрахунок амортизації основних засобів та нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених ПКУ.

При нарахуванні амортизації необоротних активів згідно з п. 138.1 ст. 138 ПКУ платник податку на прибуток збільшує фінансовий результат до оподаткування на суму нарахованої амортизації основних засобів та/або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

На підставі п. 138.2 ст. 138 ПКУ фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів та/або нематеріальних активів відповідно до пункту 138.3 ст. 138 ПКУ.

Водночас, згідно з п.п. 138.3.2 п. 138.3 ст. 138 ПКУ не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел витрати на придбання/самостійне виготовлення невиробничих основних засобів, а також витрати на їх ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення.

Невиробничими основними засобами вважаються основні засоби, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку на прибуток підприємств.

Крім того, у податковому обліку амортизація не нараховується за період невикористання (експлуатації) основних засобів у господарській діяльності у зв’язку з їх консервацією.

Отже, якщо основні засоби, призначені для використання у господарській діяльності платника податку на прибуток, знаходяться на тимчасово окупованій території або в районах проведення воєнних (бойових) дій, та нарахування амортизації таких активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності у бухгалтерському обліку не припиняється, то такі основні засоби можуть амортизуватися протягом такого періоду у податковому обліку відповідно до вимог п. 138.3 ст. 138 ПКУ.

У разі, якщо платник податку на прибуток до моменту настання умов доступу до необоротних активів (основних засобів) за результатами оцінки негативного впливу змін в економічному і правовому середовищі визнає суми втрат від зменшення корисності таких активів, то такий платник, керуючись п. 138.1 ст. 138 ПКУ, збільшує фінансовий результат до оподаткування на суму втрат від зменшення корисності таких основних засобів, включених до витрат звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.


Чи сплачують ПДФО фізичні особи – підприємці призвані на військову службу під час мобілізації?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що відповідно до п. 25 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), cамозайняті особи (фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України від 21 жовтня 1993 року № 3543-XII «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» із змінами та доповненнями, на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб відповідно до розд. IV ПКУ.

Підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до податкового органу за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації. Якщо демобілізована самозайнята особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).

Якщо самозайнята особа, призвана на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, має найманих працівників і на строк своєї військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, уповноважує іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов’язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.

Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій. При цьому демобілізована самозайнята особа у заяві, передбаченій у цьому пункті, зазначає дані про суми нарахованого та утриманого уповноваженою особою податку з найманих працівників протягом строку військової служби самозайнятої особи.

Податкова звітність про суми податку, нарахованого та утриманого протягом строку військової служби самозайнятої особи уповноваженою особою з найманих працівників та інших фізичних осіб, подається демобілізованою самозайнятою особою у порядку та строки, встановлені ПКУ, без нарахування штрафних і фінансових санкцій, передбачених ПКУ.

Цей пункт ПКУ застосовується з першого дня мобілізації, оголошеної Указом Президента України від 17 березня 2014 року № 303 «Про часткову мобілізацію», затвердженим Законом України від 17 березня 2014 року № 1126-VII «Про затвердження Указу Президента України «Про часткову мобілізацію»» .


Предзаповнення декларації – новий сервіс Електронного кабінету

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що з метою спрощення процедури декларування доходів Державною податковою службою України запроваджено новий сервіс для платників – предзаповнення декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація).

Предзаповнення декларації за даними інформаційних баз даних ДПС та подальше її направлення в електронному вигляді до контролюючого органу здійснюється через Електронний кабінет, вхід до якого знаходиться за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Зазначений сервіс дуже зручний та надає можливість:

- отримати попередньо заповнену декларацію на підставі даних Державного реєстру та додатки до декларації, які відповідають окремому виду доходів або окремим обставинам;

- додати до декларації копії первинних документів як додатки до декларації;

- перевірити декларацію та у разі необхідності доповнити інформацію з автоматичним перерахунком податкових зобов’язань.

Щоб скористатися сервісом, необхідно увійти до приватної частини Електронного кабінету, доступ до якої надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису. Потім зайти до меню «ЕК для громадян» та обрати розділ «Податкова декларація».

Для автоматичного предзаповнення декларації необхідно отримати інформацію з Державного реєстру фізичних осіб – платників податку про джерела та суми нарахованого (виплаченого) доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Зробити це зручно і просто, створивши та підписавши відповідний запит. Після отримання відповіді необхідно натиснути кнопку «Створити декларацію» та обрати необхідну категорію:

- Громадянин – обирає платник податків, який зобов’язаний подати декларацію або виявив бажання задекларувати доходи, або підприємці, які станом на 31 грудня звітного року перебували на спрощеній системі оподаткування, але у таких осіб виникає обов’язок щодо декларування доходів, отриманих як громадянин;

- Підприємець – обирає фізична особа-підприємець, який протягом звітного (податкового) року перебував на загальній системі оподаткування;

- Особа, яка провадить незалежну професійну діяльність/член фермерського господарства – обирають особи, які в контролюючих органах зареєстровані як самозайняті особи, що провадять незалежну професійну діяльність (адвокати, нотаріуси, арбітражні керуючі, приватні виконавці, судові експерти) або члени фермерського господарства;

- Особа, яка заявляє право на податкову знижку – обирає особа, яка вирішила скористатися правом на податкову знижку відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України.

Після обрання категорії необхідно надати відповіді на запитання в анкеті щодо виду отриманого доходу, на підставі чого до декларації додаються додатки, які відповідають окремому виду доходів або окремим обставинам.

Після відповіді на питання на екрані відкривається декларація, в якій заповнені дані з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. У разі якщо платник податку отримував доходи, які не включені до Державного реєстру платників податку – фізичних осіб (наприклад, іноземні доходи), то платник податку повинен зазначити такі доходи у відповідному рядку декларації.

Після заповнення декларації необхідно її перевірити, та у разі вірного заповнення, зберегти. Потім платник податків має можливість підписати декларацію та направити до контролюючого органу.


Плата за надання послуги з проставлення апостиля

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 54 «Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.2023 за № 395/39451 (далі – наказ Мінфіну № 54), встановлено плату за надання послуги із проставлення апостиля на документах, що видаються ДПС та її територіальними органами і призначені для використання на території інших держав, у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на сьогодні – 51 грн).

Відповідно до пункту 2 наказу Мінфіну № 54 та абзацу другого пункту 2 наказу Міністерства юстиції України від 18.12.2003 № 161/5 «Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2003 за № 1197/8518, зі змінами, від унесення плати звільняються особи з інвалідністю 1-ої і 2-ої груп, особи з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставляння апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.


Особа не може сплатити грошове зобов’язання по єдиному внеску за інших осіб

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє, що відповідно до частини 4 ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) визначається Законом № 2464, в частині адміністрування – Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (п. 1 частини другої ст. 6 Закону № 2464).

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464 (частина друга ст. 25 Закону № 2464).

У випадках повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до Закону № 2464 несуть зобов’язання із сплати єдиного внеску, сума недоїмки підлягає списанню (частина сьома ст. 25 Закону № 2464).

Згідно з частиною восьмою ст. 25 Закону № 2464 у разі ліквідації юридичної особи – платника єдиного внеску або втрати платником з інших причин статусу платника єдиного внеску сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є:

- ліквідаційна комісія – щодо юридичної особи – платника єдиного внеску, що ліквідується;

- юридична особа – щодо утворених нею філії, представництва або іншого відокремленого підрозділу – платника єдиного внеску, що ліквідується.

У разі недостатності у платника єдиного внеску коштів та іншого майна для сплати недоїмки відповідальними за її сплату є:

- засновники або учасники юридичної особи – платника єдиного внеску, що ліквідується, якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за її зобов’язаннями;

- юридична особа – щодо утворених нею філії, представництва та іншого відокремленого підрозділу – платника єдиного внеску, що ліквідується;

- правонаступники юридичної особи – платника єдиного внеску, що ліквідується.

У разі злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення платника єдиного внеску зобов’язання із сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких відповідно до законодавства перейшли його права та обов’язки.

Передача платниками єдиного внеску своїх обов’язків з його сплати третім особам заборонена, крім випадків сплати головою сімейного фермерського господарства внесків за себе і членів такого господарства (частина дев’ята ст. 25 Закону № 2464).

Таким чином, юридична особа, фізична особа – підприємець (крім електронних резидентів (е-резидентів) або фізична особа не може сплатити грошове зобов’язання по єдиному внеску за інших осіб, крім випадків сплати головою сімейного фермерського господарства внесків за себе і членів такого господарства.


Чи сплачує орендар орендну плату за земельні ділянки відповідно до рішення органу місцевого самоврядування про нову нормативну грошову оцінку землі, якщо зміни не внесені до договору оренди землі?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) доводить до відома, що відповідно до п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) орендна плата для цілей розділу XII ПКУ – це обов’язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (абзац перший п. 288.1 ст. 288 ПКУ).

Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства (абзац перший п. 289.1 ст. 289 ПКУ).

Правові засади проведення оцінки земель в Україні визначено Законом України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 1378).

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру (частина третя ст. 23 Закону № 1378).

Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (частина перша ст. 15 Закону № 1378).

Періодичність проведення нормативної грошової оцінки земель (не рідше одного разу на 5 – 7 років) визначено частиною другою ст. 18 Закону № 1378.

Частиною другою ст. 18 Закону № 1378 встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:

- розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення – не рідше ніж один раз на 5 – 7 років;

- розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення – не рідше ніж один раз на 5 – 7 років, а несільськогосподарського призначення – не рідше ніж один раз на 7 – 10 років.

Пунктом 5 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2004 року № 220 із змінами та доповненнями (далі – Типовий договір), передбачено відображення нормативної грошової оцінки земельної ділянки (земельних ділянок) на дату укладення договору.

Розмір орендної плати переглядається, зокрема у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки (земельних ділянок) державної та комунальної власності (п. 13 Типового договору).

Рішення органів місцевого самоврядування відповідно до частини першої ст. 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» із змінами та доповненнями є обов’язковими для виконання, зокрема, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Враховуючи викладене, якщо орган місцевого самоврядування прийняв рішення про нову нормативну грошову оцінку землі з урахуванням вимог щодо строку його прийняття та оприлюднення, орендар сплачує орендну плату, обчислену із застосовуванням такої нормативної грошової оцінки (в т. ч. у разі не внесення відповідних змін до договору оренди землі).


Чи вважається порушенням відсутність підпису одержувача у видаткових касових ордерах або видаткових відомостях?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що відповідно до п. 27 розділу III Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 148), касир вимагає пред’явити паспорт/е-паспорт або інший документ, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаний на території України для укладення правочинів, у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам установи/підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень – словами, копійок – цифрами). Одержувачі пред’являють паспорти чи документи, що їх замінюють, якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, та розписуються у відповідній графі документа.

Видаткові касові ордери або видаткові відомості не приймаються для виведення залишку готівки в касі, якщо видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Разом з тим, п.п. 3 п. 58 розд. VI Положення № 148 визначено, що контролюючий орган під час проведення перевірки визначає наявність самостійно встановленого ліміту каси та його відповідність самостійно здійсненим розрахункам. Сума готівки за видатковими касовими ордерами або видатковими відомостями, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий п. 27 розд. III Положення № 148), додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

Враховуючи зазначене, відсутність підпису одержувача у видаткових касових ордерах або видаткових відомостях є порушенням вимог п. 27 розд. III Положення № 148.

Водночас, пропонуємо суб’єктам господарювання звернутись до Національного банку України, як до розробника Положення № 148, для отримання більш детального роз’яснення з порушеного питання.


Чи можна заяву про реєстрацію ПРРО подати через Єдине вікно подання електронної звітності?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316604) може бути подана у електронній формі через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.


Визначення МПЗ юридичними особами – платниками єдиного податку

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що наказами Міністерства фінансів України від 24 листопада 2022 року № 394 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2022 року за № 1562/38898), від 15 грудня 2022 року № 438 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 24 листопада 2022 року № 394» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2022 року за № 1626/38962) внесено зміни до форм податкових декларацій платників єдиного податку третьої та четвертої груп, зокрема, доповнено додатком, який дозволяє відобразити розрахунок мінімального зобов’язання за податковий (звітний) рік.

Платники єдиного податку третьої групи, в яких виникає обов’язок визначати мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ), вперше подають податкову звітність за 2022 рік за новою формою разом з додатком «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік».

Платники єдиного податку четвертої групи вперше подають податкову звітність на 2023 рік за новою формою разом з додатком «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік».

Також повідомляємо, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29 листопада 2022 року № 955 «Про внесення змін до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2022 року за № 1639/38975, внесено зміни до форми «Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва.

В Електронному кабінеті платника для юридичних осіб доступні форми податкових декларацій платників єдиного податку третьої (ідентифікатор J0103508) та четвертої груп (ідентифікатор J0103805) з додатком, який дозволяє відобразити розрахунок мінімального зобов’язання за податковий (звітний) рік (ідентифікатор J0138305), та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (ідентифікатор J0303309).


В якому випадку платнику може бути відмовлено у наданні довідки про відсутність заборгованості?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.

За наявності у платника за даними інформаційно-комунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка).

Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Податкового кодексу України.

Відмова у наданні Довідки готується уповноваженим органом протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.


Електронний кабінет: меню «Облікові дані платника» дозволяє переглянути окремі дані або весь перелік даних платника

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що в приватній частині Електронного кабінету меню «Облікові дані платника» дозволяє переглянути окремі дані або весь перелік даних платника, виділивши їх позначкою. Для цього необхідно обрати облікові дані із запропонованого переліку:

- ідентифікаційні дані;

- реєстраційні дані;

- відомості про керівників;

- присвоєння ознаки неприбутковості;

- дані про реєстрацію платником ПДВ (податок на додану вартість);

- дані про реєстрацію платником єдиного податку;

- дані про реєстрацію платником ЄСВ (єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування);

- відомості з реєстру осіб, які здійснюють операції з товаром;

- відомості про РРО (реєстратори розрахункових операцій);

- інформація про книги ОРО (обліку розрахункових операцій);

- відомості про об’єкти оподаткування;

- інформація про неосновні місця обліку;

- дані про банківські рахунки.

Для перегляду вибраних даних необхідно натиснути кнопку «Переглянути» або перейти на вкладку «Перегляд даних». Вибрані облікові дані можна роздрукувати, натиснувши на кнопку «Друкувати».


ПРРО від ДПС – зручність і мобільність

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Безкоштовне програмне рішення ДПС (ПРРО) призначене для проведення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

ПРРО від ДПС застосовний для будь-якого пристрою, що підтримує Windows, Android чи iOS із відповідними версіями. Також для ПРРО від ДПС наявна та функціонує Web-версія.

За допомогою ПРРО від ДПС здійснювати реєстрацію розрахункових операцій та подавати необхідну звітність ПРРО просто і швидко.

Можливості ПРРО від ДПС:

- створення та реєстрація фіскальних чеків на фіскальному сервері ДПС;

- легке додавання товарів та послуг у фіскальний чек;

- друк та відправка фіскальних чеків покупцям на пошту або у месенджери;

- відкриття/закриття зміни;

- службове внесення/службова видача;

- ведення довідників номенклатури товарів;

- експорт/імпорт довідників номенклатури;

- продаж товарів/послуг, відсутніх в довіднику номенклатури;

- використання сканера штрих-кодів;

- використання різних форм розрахунку (готівкова/безготівкова/комбінована (і готівка, і картка));

- просте оформлення знижки на окремий товар або всю суму чека;

- оформлення повернення товарів та чеків повернення;

- формування та перегляд X-звіту;

- формування та перегляд Z-звіту;

- автоматичне або ручне закриття зміни та відправка Z-звіту.

Сучасні та зручні застосунки від ДПС допоможуть платникам без додаткових витрат дотримуватись вимог податкового законодавства у сфері проведення розрахунків. Вони дають змогу працювати у будь-якій точці надання послуг, використовуючи різні гаджети без необхідності їх переналаштовування.

Інтерфейс ПРРО від ДПС є простим і зрозумілим.

Завантажити та встановити безкоштовне програмне забезпечення ПРРО від ДПС можна на вебпорталі ДПС за покликанням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni - rro/.

Керівництва користувачів безкоштовного програмного рішення ДПС для версій WEB, Android, iOS та Windows розміщені за покликанням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha. Крім того, на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/podatkoviy-audit/zastosuvannya-rro-prro/ розміщуються презентаційні, роз’яснювальні та інші матеріали щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій.


Інформація для осіб, які обирають волонтерську діяльність

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що відповідно до п.п. в п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків не включається сума (вартість) благодійної допомоги сума (вартість) благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, у порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», на користь, зокрема членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні.

У розумінні п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні належать:

- батьки (якщо вони до досягнення особою повноліття не були позбавлені стосовно неї батьківських прав);

- дід та баба (якщо батьки померли); інший із подружжя (якщо він (вона) не одружилися вдруге);

- малолітні та/або неповнолітні діти; повнолітні діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, до закінчення ними закладів освіти, але не більше ніж до досягнення 23 років;

- повнолітні діти, які не мають своїх сімей;

- повнолітні діти, які мають свої сім'ї, але стали особами з інвалідністю до досягнення повноліття;

- утриманці загиблого (померлого), яким у зв'язку з цим виплачується пенсія.


Набрав чинності Закон України № 2970

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) доводить до відома, що 28.04.2023 набрав чинності Закон України від 20 березня 2023 року № 2970-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки» (далі – Закон № 2970), крім окремих норм Закону № 2970, які наберуть чинності 30.06.2023 і 01.01.2024.

Закон № 2970 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 27.04.2023 № 84.


Безпомилково заповнити повідомлення про КІК – це просто!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/673172.html повідомила про наступне.

Нагадуємо, що відповідно до підпункту 392.5.5 пункту 392.5 статті 392 Податкового кодексу України, фізична особа - резидент України або юридична особа - резидент України зобов'язана повідомляти контролюючий орган про зміни статусу контролюючих осіб у КІК.

Як заповнити та подати таке повідомлення можна дізнатися, переглянувши відеоролик.

Раніше вже детально знайомилися з контрольованими іноземними компаніями (КІК), контролюючими особами цих компаній та необхідністю подання повідомлення контролюючих органів про зміни статусу контролюючих осіб у КІК.


До уваги сільськогосподарських

товаровиробників – платників податку на прибуток підприємств!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, якщо підприємство, основною діяльністю якого є виробництво сільськогосподарської продукції, обирає річний податковий (звітний) період з податку на прибуток, який починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року, то такий платник податку подає Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств (далі – Податкова декларація)за такий податковий (звітний) період протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Гранична дата подання Податкової декларації сільськогосподарським товаровиробником – платником податку на прибуток підприємств за «особливий» річний звітний період з 01 липня 2022 року по 30 червня 2023 року – 29 серпня 2023 року, а граничний строк сплати суми податкового зобов'язання за такою Податковою декларацією – до 08 вересня 2023 року включно.

Зауважимо, що у рядку 10 заголовної частини форми Податкової декларації проставляється особлива відмітка про надання такої декларації виробником сільськогосподарської продукції.

Якщо ж виробник сільськогосподарської продукції не обирає «особливий» річний податковий (звітний) період з податку на прибуток, який починається з 01 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року, то такий платник податку подає Податкові декларації в загальному порядку у строки, визначені пунктом 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Нагадуємо, що відповідно до п. 46.2 ст. 46 ПКУ платник податку на прибуток (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зобов'язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом) подає разом з відповідною Податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання Податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.

Платники податку на прибуток, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зобов'язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають разом з податковою декларацією за відповідний податковий (звітний) період звіти: про фінансовий стан (баланс); про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором.

Звіт про фінансовий стан (баланс) і звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) подаються платниками податку згідно з цим абзацом за формою, визначеною згідно з Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», у порядку, передбаченому для подання Податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.

Наведені вище звіти, що подаються відповідно до абзаців першого та другого п. 46.2 ст. 46 ПКУ, є додатком, зокрема, до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід'ємною частиною. Платники податку на прибуток – виробники сільськогосподарської продукції, які обрали річний податковий (звітний) період відповідно до п.п. 137.4.1 п. 137.4 ст. 137 ПКУ, складають та подають з відповідною Податковою декларацією фінансову звітність за перше півріччя минулого звітного року, за минулий звітний рік та за перше півріччя поточного звітного року.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux